FOTOGRAFIA 1
- Enquadrament: Inclinat
- Punt de vista: Picat
- Composició: La fotografia es basa en dos tipus de pedres que havia al terra i la línia metàl·lica que les separa. Al fer l’enquadrament inclinat, la línea que fa de separador dels dos sòls fa una composició diagonal simètrica
- Profunditat del camp: no en té.
- Pla: Detall
- Perspectiva: Frontal
- Llum: Llum natural en un dia ennuvolat
- Efectes òptics: He fet que la cantonada inferior esquerra i la superior dreta estiguessin unides pel separador de ferro
- Presencia d’aire: Absència d’aire
- Colors: Colors freds, tots de la gamma de grisos i el metàl·lic
- Fora de camp: A l’entrada de la Fàbrica. El cami fet amb llambordes continuava i a l’esquerra i havia uns bancs.
FOTOGRAFIA 2
- Enquadrament: Vertical
- Punt de vista: Contrapicat
- Composició: Simètrica verticalment. Hi ha edificis a banda i banda del carrer donant línies verticals i línies horitzontals per part de la porta de ferro i la gal·leria que té a sobre
- Profunditat del camp: Té bastant profunditat de camp ja que hi podem distingir a través de la reixa de la porta de ferro alguns edificis del carrer.
- Pla: General
- Perspectiva: Cònica, té un punt de fuga
- Llum: Llum natural, el sol brillava bastant. El tenia a darrera meu.
- Efectes òptics: No en té.
- Presencia d’aire: En poca quantitat i en la part de dalt de la fotografia.
- Colors: Colors freds, blancs a l’edifici de la dreta i la gal·leria , gris clar al terra i més fosc a la reixa. També hi ha colors càlids, com el salmó de l’edifici de l’esquerra i el marro de la reixa.
- Fora de camp: La fotografia mostra el final d’un carrer de la Fàbrica. Darrera meu el carrer continuava i donava a l’entrada de la Fàbrica al girar a l’esquerra.
FOTOGRAFIA 3
- Enquadrament: Vertical
- Punt de vista: Tres quarts
- Composició: La fotografia és asimetrica. Hi ha moltes linies verticals per part de l’edifici i els arcs de ferro que hi ha a sobre d’ell.
- Profunditat del camp: Poca profunditat, ja que hi ha l’edifici gris de la dreta que és el que la talla.
- Pla general: General
- Perspectiva: Paral·lela, amb un punt de fuga situat a la dreta
- Llum: Llum natural. El sol estava situat a davant meu lleugerament a la dreta
- Efectes òptics: Monotonia/repetició dels arcs de ferro a sobre del edifici donant aspecte de continuïtat
- Presencia d’aire: Hi ha bastant cel i algun núvol, cobrint una quarta part horitzontal de la fotografia
- Colors: Colors calids com el taronja de l’edifici central i el gris de l’edifici de darrera.
- Fora de camp: A l’esquerra es trobava el club i davant de l’edifici hi havia una petita esplanada.
FOTOGRAFIA 4
- Enquadrament: Horitzontal
- Punt de vista: Tres quarts
- Composició: asimètrica. Molt il·luminada en unes zones, com la tapa del forn i molt foca en altres, com en el seu interior
- Profunditat del camp: no en té.
- Pla general: Detall
- Perspectiva: Frontal, desde el costat dret del forn. Em vaig ajupir per tal d’estar a la mateixa altura
- Llum: Llum natural que entrava per una finestra situada a darrera meu a la deta
- Efectes òptics: No en té
- Presencia d’aire: Absència d’aire
- Colors: Majoritàriament colors càlids com el ataronjat dels maons i alguns freds com la porta del forn i el terra que és gris
- Fora de camp: En la mateixa paret de maons, hi havia un altre forn a la dreta del que he fotografiat i a darrera meu hi havia tot d’instruments antics de l’època en que la fabrica estava activa
FOTOGRAFIA 5
- Enquadrament: Vertical
- Punt de vista: Contrapicat
- Composició: Es bastant caòtica, inestable. Es tracta del sostre de l’antiga Fàbrica i per aquest motiu hi ha un munt de tubs i pasarel·les de metall rovellat
- Profunditat del camp: Té bastant profunditat ja que costa arribar a veure el sostre íntegre de la fàbrica
- Pla general: Detall
- Perspectiva: Lineal
- Llum: Natural i molt poca, la que entra per la finestra de la paret de la Fàbrica, que a més a més està a molta altura
- Efectes òptics: La combinacio dels diferents elements del sostrevertical i horitzontalment en la fotografia formen diverses creus
- Presencia d’aire: Absència d’aire
- Colors: Colors càlids, bàsicament el marró del ferro rovellat i algun toc de vermell a alguna canonada.
- Fora de camp: A banda i banda del sostre era una continuïtat de la fotografia. A la meva esquerra hi havia una màquina vella molt grossa i a la meva dreta el forn anteriorment anomenat.
FOTOGRAFIA 6
- Enquadrament: Vertical
- Punt de vista: Contrapicat
- Composició: La composició és simètrica, amb un quadrat central que és una petita finestra/balcó on està situat un ninot que pertany a la colla blava dels Blanc i Blaus de Granollers. Aquest detall ornamental es troba exactament a la paret que toca amb la terrasa exterior del bar de la Roca Umbert
- Profunditat del camp: no en té.
- Pla: Detall
- Perspectiva: Obliqua, des de sota
- Llum: Llum natural en dia ennuvolat
- Efectes òptics: No en té
- Presencia d’aire: Absència d’aire
- Colors: Colors freds, gris clar i fosc, blau i algun toc metàl·lic
- Fora de camp: A l’entrada de la Fàbrica. El cami fet amb llambordes continuava i a l’esquerra i havia uns bancs.
FOTOGRAFIA 7
- Enquadrament: Vertical
- Punt de vista: Tres quarts
- Composició: Plana. Es tracta de un detall de l’extrem dret de la paret que et trobes justament a l’entrar a la Roca Umbert
- Profunditat del camp: no en té.
- Pla: Detall
- Perspectiva: Paral·lela, té un punt de fuga
- Llum: Llum natural en un dia ennuvolat
- Efectes òptics: L’escriptura es torna cada cop més petita si mires la fotografia de esquerra a dreta, com si s’estigués anant o escorrent-se per la paret
- Presencia d’aire: Absència d’aire
- Colors: Colors càlids, el marró clar de la paret i el negre de l’escriptura del poema
- Fora de camp: A l’esquerra s’acabava la paret, però cap a la dreta hi havia un munt de graffitis de colors molt cridaners.
FOTOGRAFIA 8
- Enquadrament: Vertical
- Punt de vista: Tres quarts
- Composició: La composició és asimètrica. La fotografia mostra una porta amb una reixa verda, on a dins es por veure una escala de pedra i un muntacàrregues molt antic
- Profunditat del camp: Fins on acaba el tram d’escala es el punt més profund
- Pla: Detall
- Perspectiva: Frontal
- Llum: Llum natural, el Sol estava situat a la meva esquena
- Efectes òptics: No en té
- Presencia d’aire: Absència d’aire
- Colors: Colors freds com grisos, metàl·lic i vert i càlid com el ataronjat dels maons de la columna central que aguanta la escala
- Fora de camp: A la meva esquerra al final del carreró es trobava la porta gran metàl·lica amb reixa anteriorment anomenada i a la dreta més edificis de la Fàbrica
FOTOGRAFIA 9
- Enquadrament: Horitzontal
- Punt de vista: Frontal
- Composició: És simètrica verticalment. És una fotografia d’un mural que mostra com era la fàbrica en el passat
- Profunditat del camp: No en té.
- Pla: Detall
- Perspectiva: Frontal
- Llum: Llum natural en un dia ennuvolat
- Efectes òptics: No en té
- Presencia d’aire: Absència d’aire
- Colors: Colors freds; gris al terra, i gris blavós i negre al mural
- Fora de camp: A l’esquerra es troba la paret plena de graffitis i a la dreta una font antiga de pedra
FOTOGRAFIA 10
- Enquadrament: Vertical
- Punt de vista: Contrapicat
- Composició: La xemeneia està situada al centre de la fotografia dividint-la en dos meitats
- Profunditat del camp: El cel es la màxima profunditat
- Pla: General
- Perspectiva: Obliqua, des de sota
- Llum: Llum natural, el Sol estaba davant meu a la dreta, una mica tapat per un edifici
- Efectes òptics: No en té
- Presencia d’aire: Molt d’aire, compràn la major part de la fotografia
- Colors: Colors freds com el blau del cel i colors càlids com el taronja dels maons
- Fora de camp: A l’esquerra hi havien oficines i la porta de reixa metàl·lica i a la dreta l'antic edifici de la Fàbrica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada